IMG 2649 groot
Over Akomar
Leuker samen
werkt beter

Gemoedelijk en gebroederlijk, open en openhartig, goedgehumeurd, gastvrij, ongedwongen: het zijn belangrijke trefwoorden voor Akomar. Onze betrokkenheid reikt veel verder dan een doos bonbons met kerst of een handvol hoe-gaat-hets gedurende het jaar. De meeste klanten kennen we écht, van haver tot gort. De business én de mensen daarachter. Het klinkt misschien vreemd, maar klanten zien we niet als klant. Eerder als een goede buur met wie je gezamenlijk een uitbouw realiseert.

Anders dan anderen

Vandaag de dag lijkt alles te draaien om efficiëntie, optimalisatie en technologie. Natuurlijk: dat ís ook belangrijk. Onze wereld wordt nu eenmaal steeds complexer. En dat vraagt om diverse expertise en ervaring en goed geïntegreerde, future-proof systemen – dat heeft Akomar dan ook allemaal. Het klopt: in dit licht zien de grote expediteurs er met hun virtuele assistenten en strakke klantportalen heel aantrekkelijk uit. Wat óók waar is: bij de grote jongens is zo’n beetje alles gestandaardiseerd. Heel efficiënt, maar niet erg flexibel. Laat staan persoonlijk.

MG 1169 bewerkt
MG 0002 bewerkt

Slagkracht én aandacht

En daar zit ‘m de kneep. Want internationale handel heeft expediteurs nodig die solide transport flexibel maken. Dat vereist slagkracht én aandacht. Akomar koppelt brede up-to-date vakkennis aan diepe interesse in haar klanten. Want eerlijk is eerlijk. Iedere marktpartij schrijft wel iets over ‘persoonlijke benadering’. Maar wij hébben ‘m. Om precies te zijn: de Akomar-benadering van persoonlijke benadering.

First class easy-going

Akomar is modern, deskundig en super professioneel, maar niet zakelijk. Klinkt gek hè? Toch is het zo. Wij houden niet van ‘relatiebeheer’. Te afstandelijk. Te automatisch. Niet gemeend. Wij geloven niet in ‘zakelijk persoonlijk’. Wij leren onze klanten liever écht kennen. Hun business, maar ook en vooral de mensen daarachter. De kern van onze aanpak: leuker en fijner samenwerken is béter samenwerken. Wij kunnen lezen en schrijven met onze klanten.
Gewoon: omdat we geven om wat we doen.

Waarom Akomar niet is – en nooit wil zijn – zoals de grote expeditiejongens

Image00007

“De grote jongens roepen veel over efficiëntie, optimalisatie en technologie. Zeker, op digitaal vlak stelen ze daadwerkelijk de show met onder meer virtuele assistenten, strakke klantportalen en eigen apps.

Bij deze grootmachten is alles gestandaardiseerd. Efficiënt is dat zeker, maar flexibel niet. Waar je vroeger nog belde om te onderhandelen, hebben ze nu niet eens meer een telefoonnummer. Om te boeken moet je bijna een IT-expert zijn.

Wij beschikken óók over efficiënte bedrijfsprocessen en solide IT-systemen. Het grote verschil: bij ons is dit alleen maar de fundering. Daarop bouwen we verder op basis van diepgaande expertise, decennia aan ervaring en een vleugje creativiteit.

Grote groei hebben we altijd afgehouden. Akomar is omvangrijk genoeg voor slagkracht en specifieke kennis. En klein genoeg om klanten de aandacht en flexibiliteit te geven die ze verdienen.”

- Arjan Kruis, directeur en oprichter van Akomar